سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی محصولات چوبی از قبیل کابینت، کمد دیواری، تخت و غیره

نظر

راهنمای خرید کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک: همانطور که می دانید کابینت مدرن و کابینت کلاسیک ، 2آنها نوع اصلی و سبک طراحی کابینت آشپزخانه هستند. هر کدام از این محصولات ویژگی های خاص خود را دارند و طرفداران و محبوبیت خاصی دارند. سبک دیگری از کابینت که امروزه طرفداران و محبوبیت خاصی پیدا کرده است، کابینت نئوکلاسیک است.

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک به صورت ترکیبی و یکپارچه ساخته می شود. به این معنی که این محصولات حاصل تلفیق و ترکیب دو سبک اصلی کابینت سازی یعنی سبک کلاسیک و مدرن است. بنابراین، هم ویژگی های کابینت های کلاسیک را دارند و هم ویژگی های کابینت های سبک مدرن .

کابینت نئوکلاسیک و ویژگی های آن

طبق یک تعریف کلی می توان گفت که کابینت نئوکلاسیک به نسل جدیدی از کابینت های کلاسیک آشپزخانه اطلاق می شود. کابینت هایی که به این سبک ساخته می شوند اکنون جایگاه ویژه ای در بازار پیدا کرده اند. این نوع کابینت ها در بسیاری از ویژگی ها به خصوص از نظر تنوع مدل شبیه به کابینت های کلاسیک هستند. اما از سوی دیگر تفاوت های اساسی نیز با این کابینت ها وجود دارد.

مثلا در طراحی و ساخت کابینت های نئوکلاسیک از ستون های خیلی بلند و یا درهای برجسته استفاده نمی کنند. کابینت های ساخته شده به این سبک دارای منبت کاری غنی نیستند و به همین دلیل این محصولات طراحی بسیار ساده تری دارند و از این نظر شبیه کابینت های ساخته شده به سبک مدرن هستند. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های این کابینت ها می پردازیم .

طراحی درب، اجرای سریع و آسان

یکی از ویژگی های اصلی کابینت ها به سبک نئوکلاسیک طراحی درب این محصولات است. درب های این کابینت ها معمولا با استفاده از قاب یا کلاف دور در ایجاد می شوند و قسمتی صاف در وسط و وسط در دارند. طراحی و اجرای این محصولات بسیار ساده تر و سریعتر از کابینت های منبت کلاسیک است.

سادگی

لازم به ذکر است که سبک تزئینات نئوکلاسیک مخصوصاً مختص قرن 18 بود. در این سبک کابینت، بسیاری از جزئیاتی که در طراحی کابینت های کلاسیک به کار می رفت و باعث حجیم شدن بیش از حد آن ها می شد حذف شده است. بنابراین یکی از ویژگی های دیگر این کابینت ها طراحی بسیار ساده آنهاست .

این محصولات دارای خطوط بسیار ساده و جزئیات بسیار کمی هستند. اما در عین حال طراحی آنها بسیار شیک و مدرن است. در این سبک از طراحی و ساخت کابینت از خطوط دایره ای و منحنی زیادی استفاده می شود، حتی می توانند با استفاده از درب های شیشه ای تزیینات بیشتری را برای این محصولات در نظر بگیرند. برای رویه کابینت نیز می توانید از سنگ های زیبای انتخابی خود استفاده کنید تا آشپزخانه ای مدرن و امروزی با کابینت های جذاب و منحصر به فرد داشته باشید .

مواد کابینت

یکی از رایج ترین متریال هایی که برای ساخت کابینت های نئوکلاسیک استفاده می شود، چوب طبیعی است. زیرا طراحی و شکل دهی آن آسان است. در بسیاری از موارد از مواد غشایی در ساخت این محصولات آشپزخانه استفاده می شود.

در برخی موارد این کابینت ها کاملاً ام دی اف طراحی شده اند و از فریم چوب طبیعی، ورق های ام دی اف و روکش چوب ساخته می شوند. در واقع بسیاری از طراحان و تولیدکنندگان از ترکیبی از مواد مانند: ام دی اف، روکش چوب و ... استفاده می کنند. در فرآیند ساخت این کابینت ها زیبایی محصول به دست آمده را افزایش می دهد .

طراحی دسته

در طراحی دستگیره‌های ­این کابینت‌ها می‌توان از دستگیره‌های مخصوص استفاده کرد که می‌توان به سبک کلاسیک و یا از دستگیره‌های مدرن استفاده کرد.

رنگ

در بیشتر موارد در ساخت و رنگ آمیزی این نوع کابینت آشپزخانه از رنگ های پلی اورتان یا پلی استر استفاده می شود و یا این محصولات پولیش می شوند. رنگ های به کار رفته در طراحی این محصولات تیره، سرد و آرامش بخش است.

بیشتر این کابینت ها با استفاده از رنگ های خاکستری و طوسی رنگ آمیزی می شوند. رنگ های خاکستری روشن، سفید، آبی تیره و سیر، سفید و خاکستری، سیاه، سبز، زرد، قرمز و غیره. از دیگر رنگ های این کابینت ها می باشد.

کابینت نئوکلاسیک بخرید

با توجه به ویژگی های خاص و کاربردی بودن این نوع کمد، در حال حاضر افراد زیادی به خرید کمدهای نئوکلاسیک علاقه مند هستند. زیرا این محصولات در طرح های متنوعی ساخته می شوند. از طرفی این نوع کابینت آشپزخانه نسبت به سبک کلاسیک طراحی بسیار ساده و مینیمال دارند و از طرفی زیبایی آن ها بسیار بیشتر از کابینت های مدرن است.

امکان سفارشی سازی رنگ این نوع کابینت ها با توجه به درخواست و نیاز مشتری یکی دیگر از دلایل خرید کابینت نئوکلاسیک است. همچنین این نوع از محصولات آشپزخانه در مقایسه با سایر انواع کابینت مخصوصا کابینت های چوبی سبک کلاسیک از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار است .

بسیاری از مشتریان تمایل به خرید کابینت های نئوکلاسیک دارند زیرا دارای تقارن و هماهنگی کامل هستند و این ویژگی در واقع جزء جدایی ناپذیر این کابینت های آشپزخانه است.

کابینت های نئوکلاسیک از محصولات بلندمرتبه هستند. بنابراین، آنها از جادارترین کمدها هستند. این عامل در جلب توجه و تمایل مشتریان به خرید کابینت نئوکلاسیک نیز موثر است .

قیمت کابینت نئوکلاسیک

برای بسیاری از خریداران، قیمت کابینت نئوکلاسیک عامل بسیار مهمی است. لازم به ذکر است که قیمت این نوع از محصولات آشپزخانه کمتر از کابینت های سبک کلاسیک می باشد. چون خیلی از جزئیات آنها را ­ندارد.

در فرآیند تولید اینگونه کابینت ها در اکثر موارد از ام دی اف خام استفاده می شود، بنابراین باید رنگ آمیزی شود. فاکتور رنگ بندی قیمت نهایی کابینت های نئوکلاسیک را تغییر می دهد. کیفیت رنگ های به کار رفته در طراحی و ساخت محصول و بدنه آن نیز قیمت این کابینت ها را تغییر می دهد .

از طرفی لوازم به کار رفته در طراحی این کابینت ها، نوع و کیفیت آنها نیز در تعیین قیمت ­کابینت های نئوکلاسیک موثر است. برای محاسبه قیمت این محصولات طول کمد زمینی و ارتفاع آن، طول کمد دیواری و ارتفاع آن، طول استند یا استند و ارتفاع آن، طول کمد دیواری شیشه ای و آن را در نظر بگیرید. ارتفاع، سپس طول جزیره یا پیشخوان و عمق آن و ... را اندازه گیری کنید و قیمت نهایی آن را تعیین کنید.

قیمت هر متر از این کابینت ها بسته به نوع متریال به کار رفته در طراحی و ساخت این محصولات تغییر می کند. هرچه کیفیت متریال به کار رفته در طراحی این محصولات بیشتر باشد، قیمت این کابینت ها نیز بالاتر خواهد بود. به طور کلی می توان گفت جنس بدنه این کابینت ها، درب استفاده شده در ساخت آن ها، روکش، دستگیره های کابینت و ... از عواملی هستند که در قیمت این محصولات تاثیرگذار هستند .

دستگیره های اینگونه کابینت ها در حال حاضر در بازار بسیار متنوع بوده و قیمت های متفاوتی دارند. بنابراین قیمت این عناصر قیمت نهایی کابینت های نئوکلاسیک را نیز تغییر می دهد .

همانطور که قبلا ذکر شد، در برخی موارد این کابینت ها از چوب ساخته شده اند. در این صورت قیمت بسیار بالاتر خواهد بود. به همین دلیل طراحان این محصولات ام دی اف را برای طراحی بدنه این کابینت ها انتخاب می کنند. این عامل قیمت تمام شده کابینت مورد نظر را تا حد زیادی کاهش می دهد .

انواع کابینت نئوکلاسیک

کابینت های نئوکلاسیک را می توان از چند جهت دسته بندی کرد. یکی از این دسته بندی ها بر اساس جنس بدنه این محصولات است. با توجه به این عامل می توان انواع کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را شامل کابینت با روکش چوب، کابینت تمام چوب و کابینت با رنگ روکش در نظر گرفت.

به طور معمول کابینت های نئوکلاسیک ساخته شده با روکش های چوبی از ام دی اف ساخته می شوند و با روکش های چوب طبیعی، راش، گردو، بلوط و ... تزئین می شوند.

لازم به ذکر است که کابینت های روکش دار نئوکلاسیک را می توان به دو دسته اصلی و کلی تقسیم کرد که شامل کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب طبیعی و کابینت با روکش مصنوعی می شود.

تمام کابینت های چوبی تماما از چوب ساخته شده اند. به عنوان مثال سر این کابینت ها، در و تاج آنها از چوب و ستون های آنها نیز از همین متریال ساخته شده است. در بسیاری از موارد این محصولات بر اساس رنگ نیز دسته بندی می شوند. در این صورت انواع کابینت نئوکلاسیک ­شامل کابینت های نئوکلاسیک سفید، خاکستری، سبز و ... خواهد بود.

نصب کابینت نئوکلاسیک

نصب کابینت نئوکلاسیک برای افرادی مناسب است که دوست دارند کابینت آشپزخانه آنها دارای هر دو سبک مدرن و کلاسیک باشد. لازم به ذکر است که ادغام و ترکیب این 2 سبک طراحی باعث شده تا کابینت های نئوکلاسیک از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار شوند.

بنابراین می توانید این نوع کابینت ها را هم در فضاهای کلاسیک و هم در آشپزخانه ها نصب کنید و در فضاهای مدرن از آن ها استفاده کنید. از طرفی بسیاری از افراد علاقه مند به تضاد بین عناصر و عناصر در طراحی سبک کلاسیک و مدرن هستند. این نوع کابینت ها برای این دسته از افراد گزینه بسیار مناسب و کاربردی می باشد.

کابینت هایی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده اند این امکان و قابلیت ایجاد تغییرات اساسی در فضا و ظاهر خانه و آشپزخانه شما را دارند. استفاده از کابینت های نئوکلاسیک به آشپزخانه شما ظرافتی مجلل و راحتی بی نظیری می بخشد .