سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی محصولات چوبی از قبیل کابینت، کمد دیواری، تخت و غیره

نظر

کمد دیواری همیشه یکی از ارکان مهم هر اتاق خوابی است. کمد دیواری ها کاربردهای مختلفی دارند از کمد لباس شخصی گرفته تا کمد دیواری برای رخت خواب که بسته به بودجه فرد، می توان کمدهای متنوعی با سبک های مختلف تهیه کرد. با این حال، انتخاب بهترین کمد دیواری برای اتاق شما به چند معیار بستگی دارد. در این مقاله نکات خرید یک کمد دیواری خوب را بررسی کرده ایم.

1. کاربرد کمد دیواری

 

همانطور که می دانید انواع مختلفی از کمد دیواری در بازار وجود دارد که شامل دو در، سه در، کشویی، آینه ای، نصب شده و ایستاده است که این فقط قاب کمد دیواری است. هنگامی که درها باز می شوند، ترکیبات و پیکربندی های بی حد و حصری از فضای آویزان لباس، کشوها، قفسه ها و قفسه های کفش وجود دارد که می توانند داخل آن قرار گیرند.

بنابراین، برای شروع، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که بیشتر به چه نوع فضای ذخیره سازی نیاز دارید. فضای آویزان برای لباس، جاکفشی، کشو برای اقلام کوچکتر لباس، لوازم آرایشی یا لوازم جانبی، برای رخت خواب یا ترکیبی از همه موارد؟ هنگامی که مشخص کردید که کمد دیواری شما برای چه چیزی استفاده می شود، می توانید متناسب با آن طراحی مورد نظر خود، مشخصات بیرونی و داخلی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

2. اندازه کمد دیواری

قبل از خرید کمد دیواری، مساحت کف موجود و ارتفاع سقف را تخمین بزنید. اگر کمد دیواری قرار است به عنوان کمد لباس استفاده شود، شما حتی باید ارتفاع میله پوشاک را اندازه بگیرید. قد 115 سانتی متر برای بلوز، دامن و شلوار کافی است، در حالی که لباس های کودکان را می توان در ارتفاع 75 سانتی متری یا بیشتر نگهداری کرد.

سعی کنید قفسه‌های عمیقی نیز برای کمد دیواری خود در نظر بگیرید چراکه فضای ذخیره‌سازی زیادی برای اقلام کوچکتر را برای شما فراهم می کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که اندازه کلی نباید بیش از 40 سانتی متر باشد زیرا لباس شما باید به راحتی در دسترس باشد؛ و البته کمد دیواری نباید مانع هیچ منبع روشنایی در اتاق خواب شود.

3. سبک کمد دیواری

 

از آنجایی که طرح های کمد دیواری بسیار زیادی در بازار وجود دارد، ممکن است انتخاب یکی از آنها برای مشتری دشوار باشد. هنگام خرید کمد دیواری، تم دکوراسیون خود و بقیه مبلمان اتاق خواب را در نظر داشته باشید. طراحی کمد دیواری باید مکمل بقیه دکوراسیون اتاق باشد. رنگ کمد دیواری نیز باید مکمل رنگ دیوارهای اتاق خواب باشد. سبک کمد دیواری نقش مهمی در زیبایی اتاق دارد، بنابراین باید هماهنگی کاملی با سایر عناصر موجود در فضا داشته باشد.

4. انواع درهای کمد دیواری

 

بر اساس فضای موجود و ترجیحات شخصی، می توانید انواع درب برای کمد دیواری خود انتخاب کنید. انتخاب طرح، رنگ و دستگیره مناسب درب جذابیت اتاق را بهبود می بخشد. انتخاب درهای ریلی فضای کمتری اشغال می کنند و کمدهای بزرگ را به زیبایی تکمیل می کنند.

 

·در لولایی کمد دیواری

 

درهای لولایی رایج ترین و کاربردی ترین درب ها برای کمد دیواری اتاق خواب هستند. درهای لولایی در جاهایی که به اندازه کافی جا است به خوبی عمل می کنند تا درها باز شوند و در عین حال فضای کافی برای حرکت درب وجود دارد. برای انتخاب کمدهایی با در لولایی، از فضای کافی برای حرکت آسان درب اطمینان حاصل کنید.

·درب ریلی یا بای پس کمد دیواری

 

درب بای پس کمد دیواری یکی از آشناترین درهای کمد دیواری است که جای کمی اشغال می کند و به آنها درهای ریلی نیز می گویند. کمد دیواری با در ریلی می تواند شامل یک در کشویی یا دو در کشویی در طرف مقابل باشد.

یک مسیر درب در چارچوب درب نصب می شود که درها روی آن می لغزند و حرکت می کنند. درهای ریلی معمولاً از جنس چوب، شیشه و آلومینیوم هستند و آنها را می توان برای هر سلیقه کنده کاری و طراحی کرد.

جوانب مثبت آن این است که در فضا صرفه جویی می شود چرا که آن ها مانند درهای لولایی به سمت بیرون حرکت نمی کنند. اما عیب آن این است که دسترسی به تمام کمد در یک زمان را محدود می کند. همچنین گاهی اوقات زنگ زدگی ریل ها می تواند نا امید کننده باشد و اگر کیفیت آن خوب نباشد ممکن است بعد از مدتی درها به خوبی به طور کامل باز و بسته نشوند.